donderdag 1 mei 2008

Koninginnedag!

Gisteren was het koninginnedag. Ik vind het altijd een dag om naar uit te kijken!Tot vorig jaar woonde ik altijd in een klein dorpje waar een oranje commitee zorgt voor een sfeervolle en gezellige dag. Er is een vrijmarkt, muziek en activiteiten voor kinderen. Maar goed nu woon ik een grotere plaats met een grote vrijmarkt. Wij waren al vroeg op pad op zoek naar leuke spullen. En die leuke spullen waren er tussen voornamelijk oude rommel. Geweldig is het om te handelen voor een leuk prijsje. Meestal kom je er samen wel uit. Ik blijf vinden dat het gebruikte spullen zijn waarvoor je niet te veel geld hoeft te betalen.We zijn thuis gekomen met een oud bruin koffertje, zinken teiltje, 2 oude lijstjes met een erg leuke oude print, een pillenblikje met mooi afbeelding en een oud buideltje.

's Middags op pad naar mijn oude woonplaats waar een gezellig Hollands sfeertje hing. Dat hadden we toch wel een beetje gemist!. Nog een rondje gedaan langs alle kraampjes om te eindigen bij de biertent met muziek en bekende mensen. En niet onbelangrijk het begon pas 's avonds laat te regenen!




30 april is a national celebration! We name it Koninginnedag, orginally the celbration of the queen her birthday. Every year the royal family still celebrate this day somewhere in the country. In almost every place you can find a 'free market'. People sell old stuff, making music or there a special events. Most wearring something orange, reffering to the name of the royal family ' de oranjes'. I really look forward to this day, i love it! I'm also go to the 'free marktet' in my city. And i buy some nice things for in home and the garden. We end at a place with music and good drinks!


I place some pictures for a inpression!






2 opmerkingen:

vosgesparis zei

leuk verhaal.....en toch nog even naar je oude dorp he ;) wat bedoel je met ik heb je toegevoegd en hoe kan ik dit nu zien?

casa nostra zei

ik heb helemaal niks kunnen vinden. ja, 1 suikerpotje (boerenbont) en dat ook nog zonder deksel.
ik denk dat je ook echt beter kan slagen in de grotere steden. jij hebt zo te lezen ook leuke spulletjes gevonden.